PaanZEE denkt anders over parkeren.

Geen ‘bestemming bereikt’, maar de start van iets moois.

Zien we je daar?

FAQ:

  • Ik heb een jaarabonnement, maar ik kan niet inrijden. Wat nu?

    Misschien is je kentekenplaat erg vies of beschadigd. Als dit zo is kan het kenteken-registratiesysteem je kenteken niet lezen. Druk in dat geval op de knop bij de inrij lane (Blue Line) om de beheerder te bellen, hij kan je dan verder helpen.

    Het kan ook zijn dat je jaarabonnement verlopen is. Na de einddatum van je abonnement kun je niet meer verlengen. Wel kun je hier een nieuw abonnement bestellen.

    Let op: je kunt niet inrijden met een auto waarvan het kenteken niet geregistreerd is. Je zult het op dat moment geldende toegangstarief moeten betalen. Lees de gebruikersvoorwaarden zodat je duidelijk geïnformeerd bent.

  • Als de parkeerplaats geheel moet sluiten vanwege Coronacrisis, wat gebeurt er dan met mijn abonnement?

    Als de parkeerplaats in haar geheel moet sluiten van de overheid vanwege de huidige Coronacrisis, dan zullen deze dagen gecompenseerd worden bij de jaarabonnementen. Hoe? Door de looptijd van je abonnement met dit aantal dagen te verlengen. Voorbeeld: Bij 10 dagen gesloten wordt de looptijd van jouw abonnement met 10 dagen verlengd. 

  • Ik heb een abonnement, door welke lane mag ik inrijden?

    Met een jaar- en Dogs & Bosses abonnement kan je door alle 3 de lanes inrijden bij PaanZEE. Je mag dus kiezen!

  • Ik wil mijn kenteken wijzigen. Hoe doe ik dat?

    Via je Mijn PaanZEE account kun je je kenteken aanpassen.

    Aan de 1e en 2e kenteken wijziging zijn €5,00 aan transactiekosten verbonden. Aan de 3e en 4e kenteken wijziging zijn € 9,00 aan transactiekosten verbonden.

  • Ik heb een jaarabonnement maar ik ga verhuizen. Wat nu?

    Via je 'Mijn PaanZEE' account kun je dit makkelijk en snel online regelen.

  • Welke betaalmogelijkheden zijn er?

    Voor jou en onze veiligheid is PaanZEE pin/cards only.

  • Ik wil inrijden met een paardentrailer, welke inrij strook mag ik gebruiken?

    Paardentrailers zijn niet toegestaan op het parkeerterrein van PaanZEE. Paardeneigenaren kunnen via Bakkum Heerweg en Noorderstraat naar het strand.

  • Kan ik een parkeerabonnement kopen?

    Ja dat kan. Je kunt uitsluitend online een parkeerabonnement kopen via de knop Parkeerinformatie. Door het aanmaken van een persoonlijk PaanZEE account kun je gemakkelijk een jaarabonnement kopen en wijzigen.

  • Hoe houden jullie het terrein netjes?

    Wij doen ons best om het terrein vrij van zwerfafval te houden. Dagelijks vullen wij helaas meerdere vuilniszakken met zwerfafval. Help ons door je afval in prullenbakken te gooien en voorkom dat het in de duinen of in zee belandt. #stopmetplastic

  • Mogen honden en paarden het strand op?

    Honden zijn op de volgende momenten toegestaan op het strand:
    Van 1 oktober t/m 30 april: de hele dag.
    Van 1 mei t/m 30 september: alleen vóór 10.00 uur en na 19.00 uur.

    Dit geldt ook als de hond is aangelijnd en ook als het geen strandweer is. Je bent verplicht om uitwerpselen van je hond op te ruimen. Hiervoor hebben we speciale Pick Up The Shit Stations neergezet!

    Paarden zijn niet toegestaan op het parkeerterrein bij PaanZEE, op het strandplateau en op de strandafgang.

  • Kan ik de borg van mijn oude parkeerpas terugkrijgen?

    Jazeker, als je eerder een jaarabonnement hebt gehad en in bezit bent van een toegangspas, dan restitueren we de (€ 10,-) borg. Je kunt een mail sturen naar team@paanzee.nl onder vermelding van je naam + IBAN nummer + nummer toegangspas. Let op: deze optie geldt tot 1 mei 2023.

  • Kan ik kort parkeren, op basis van de werkelijke parkeertijd?

    We werken er hard aan om dit te realiseren. In juli 2017 hebben we voor deze aanpassing reeds een vergunningsaanvraag ingediend. We zijn echter in afwachting van verlening van de vergunning door de gemeente Castricum. Lees hier meer.

  • Kan ik een plaats reserveren?

    Jazeker! Dit kun je doen door een Blue Line voucher te bestellen. Blue Line Vouchers bieden plaatsgarantie en snel inrijden via de Blue Line. Een voucher is eenmalig te gebruiken, geldig op een specifieke datum en te bestellen vanaf 1 stuk.

  • Mijn auto is beschadigd, wie is verantwoordelijk?

    Dit vinden we heel vervelend. Je bent zelf aansprakelijk voor je auto, PaanZEE is niet aansprakelijk voor enige schade. Zie ook artikel 7 van de Algemene Voorwaarden. Het is wel verstandig een melding te maken via parkeer@PaanZEE.nl voor het geval zich getuigen hebben gemeld.

  • Hoe neem ik contact op met de beheerder?

  • Wie/wat is PaanZEE?

    PaanZEE bv is meer dan parkeren. Online geregeld = offline genieten.
  • Zijn er toiletten op het parkeerterrein?

    Nee, op het parkeerterrein is geen toiletvoorziening. Bij de strandpaviljoens zijn natuurlijk wel toiletten.
  • Is het mogelijk om via het parkeerterrein direct de duinen in te wandelen of naar de stille strandafgang te lopen?

    Nee, het is niet mogelijk om vanaf het parkeerterrein direct het duingebied in te gaan. Het gehele duingebied is beschermd gebied en dus verboden te betreden. Je kunt teruglopen naar de Van Oldenborghweg om daar het duin in te gaan, Hier vind je ook de betaalautomaat van PWN voor de verplichte duinkaart. Je kunt je duinkaart ook online kopen via https://www.pwn.nl/natuur/duinkaart .

  • Mag ik op de parkeerplaats overnachten?

    Echt? Nee, je mag niet op de parkeerplaats overnachten. Ook niet in een camper of tent.
  • Wat kost parkeren bij Castricum aan Zee?

    De tarieven vind je op deze site onder P-Tarieven. We werken met een vast bedrag waarvoor je de gehele dag mag parkeren.

  • Mag ik met mijn caravan parkeren?

    Nee, caravans zijn niet toegestaan op de parkeerplaats. Zoek een mooie plek op camping Bakkum en kom wandelend of op de fiets naar het strand.
  • Is er een meeuwenpoepvrije zone?

    Ja, onder je parasol. Helaas voor je auto.
  • Wanneer is Happy Parking bij PaanZEE gelukt?

    Bij PaanZEE streven we er 365 dagen per jaar naar jou een Happy Parking experience te bieden. Dat doen we door de wachttijd van het inrijden minimaal te houden (zodat je in no time gespreid kunt op je strandhanddoek). Ook kun je verschillende PaanZEE producten online bestellen, zodat je je parkeerplek van te voren kunt regelen (zie P-Bestellen). Daarnaast gaan we op de parkeerplaats voor een creatieve touch (who said parking is boring?) en doet het PaanZEE team haar best de parkeerplaats schoon te houden. Ook fijn: met circa 1700 parkeerplaatsen hebben we in vrijwel alle gevallen een plekje voor je vrij. Kortom: Happy Parking!

  • Waar kan ik mijn paardentrailer parkeren?

    Paardentrailers zijn niet toegestaan op het parkeerterrein van PaanZEE. Paardeneigenaren kunnen via Bakkum Heerweg en Noorderstraat naar het strand.

  • Hoe werkt een Blue Line Voucher?

    Fast & Easy!

    STAP 1: kies aantal Blue Line Vouchers + datum waarop de Blue Line Vouchers geldig moeten zijn.
    STAP 2: na betaling ontvang je 1 mail met daarin alle Blue Line Vouchers voorzien van unieke QR-codes.
    STAP 3: mail de unieke Blue Line Voucher(s) naar jouw gewenste ontvangers.
    STAP 4: rij op de dag van gebruik in via de PaanZEE Blue Line en scan de unieke QR-code van de Blue Line Voucher bij de Blue Line slagboom (vanaf telefoon of print).

  • Wat kan ik met een cadeaucode?

    Als jij PaanZEE al hebt ontdekt wil je iemand anders misschien ook kennis laten maken met wat wij te bieden hebben. Daarvoor hebben we de cadeaucode ontwikkeld. Verkrijgbaar vanaf €25,-

    Na het afronden van je bestelling ontvang je van ons een mail met daarin de cadeaucode. Deze mail kun je doorsturen naar de gewenste ontvanger. Vervolgens is de code makkelijk toe te voegen aan een PaanZEE bestelling bij het betaalscherm. De waarde van de cadeaucode wordt dan in mindering gebracht op de bestelling. Happy parking!

  • Wat zijn Blue Line vouchers?

    Ga je trouwen, geef je een feest of organiseer je een evenement op het strand? Dan is het handig als je verzekerd bent van een parkeerplek én dit van tevoren kunt regelen voor je gasten. Daarom zijn er nu Blue Line vouchers. Blue Line vouchers bieden plaatsgarantie en snel inrijden via de Blue Line. Een voucher is eenmalig te gebruiken, geldig op een specifieke datum en te bestellen vanaf 1 stuk.

  • Wanneer kan ik een 100% emissieloos jaarabonnement kopen?

    Dat kan als je in een 100% emissieloze auto rijdt. Goed gedrag wordt beloond, daarom betaal je voor dit abonnement minder dan voor het reguliere jaarabonnement. Twijfel je of je auto 100% emissieloos is? Dit merk je vanzelf tijdens de RDW-check in het bestelproces. Is je auto niet emissieloos dan wordt je automatisch doorgeleid naar het reguliere jaarabonnement. 

    Let op: Dit abonnement is gekoppeld aan 1 kenteken. Je kenteken wordt herkend bij het inrijden zodat de slagbomen automatisch voor je opengaan. Fast & Easy!

  • Wat is een 100% emissieloos Dogs & Bosses abonnement?

    Voor het bezoeken van het strand met je hond is er het 100% emissieloos Dogs & Bosses abonnement. Daarmee kun je van 1 oktober t/m 30 april de hele dag parkeren bij PaanZEE. Bestel je dit abonnement halverwege de winter? Geen probleem! Na de zomer, vanaf 1 oktober, kun je weer gebruik maken van de resterende dagen uit je Dogs & Bosses abonnement. Natuurlijk ben je ook zonder viervoeter welkom! 

    Het Dogs & Bosses abonnement is gekoppeld aan 1 kenteken. Je kenteken wordt herkend bij het inrijden zodat de slagbomen automatisch voor je opengaan. Fast & Easy!

    Omdat we de natuur belangrijk vinden juichen we volledig elektrische auto's toe. Voor een emissieloos Dogs & Bosses abonnement betaal je daarom minder dan voor de reguliere versie.


  • Wat houdt een Dogs & Bosses abonnement in?

    Van 1 oktober t/m 30 april de hele dag parkeren bij PaanZEE. Bestel je dit abonnement halverwege de winter? Geen probleem! Na de zomer, vanaf 1 oktober, kun je weer gebruik maken van de resterende dagen uit je Dogs & Bosses abonnement.

    Het Dogs & Bosses abonnement is gekoppeld aan 1 kenteken. Je kenteken wordt herkend bij het inrijden zodat de slagbomen automatisch voor je opengaan. Fast & Easy!

  • Klopt het dat ik naast een jaarabonnement ook andere parkeerproducten kan bestellen?

    Klopt! We willen parkeren zo leuk en makkelijk mogelijk maken. Daarom bieden we je ook het Dogs & Bosses abonnement, Blue Line vouchers en cadeaucodes. En als je in een 100% emissieloze auto rijdt zijn er specifieke producten voor je. Kijk hier naar de mogelijkheden.

  • Ik zie dat ik een klimaatbijdrage kan toevoegen aan mijn betaling. Wat gebeurt er met dat geld?

    PaanZEE vindt natuur belangrijk. Daarom doneren we de klimaatbijdragen jaarlijks aan een groen project, dat altijd lokaal is en betrokken bij Castricum aan Zee. We zullen hierover steeds informeren/publiceren op de website.

  • Ik heb mijn bestelling betaald met een cadeaucode maar ik heb nog waarde over. Wat nu?

    Je kunt de cadeaucode gebruiken totdat je de totale waarde hebt opgebruikt bij bestellen. De cadeaucode is dus meermaals te gebruiken.
    Let op: de cadeaucode is 2 jaar geldig vanaf moment van aankoop.

  • Is er WiFi op het parkeerterrein?

    Ja, er is gratis WiFi op een groot deel van het parkeerterrein, de toegangsweg en strandplateau.

  • PaanZEE is mijn favoriete plek. Mag ik ook een extra rondje rijden?

    Jazeker, één extra rondje is toegestaan, neem de tijd en rijd niet te hard.
  • Wanneer en hoe kan ik mijn parkeerabonnement verlengen?

    3 maanden, 30 én 3 dagen voordat je abonnement afloopt ontvang je van ons een (herinnering)mail zodat je tijdig je abonnement kunt verlengen. Tevens sturen we je ook een sms notificatie om je op de hoogte te brengen van het aflopen van je abonnement. Je bent zelf verantwoordelijk voor het tijdig verlengen van je abonnement.

    De verlenging gaat de dag na de einddatum van je huidige jaarabonnement direct in. Is je abonnement afgelopen en heb je niet verlengd? Geen probleem, dan koop je een nieuw abonnement via P-Producten. Let op: zodra je abonnement verlopen is kun je niet meer inrijden bij PaanZEE.

  • Wat kost het elektrisch opladen van mijn auto op het parkeerterrein?

    Let op, laden is niet langer gratis. Check de Shell Recharge app voor de huidige prijzen (enkel voor elektrische auto's).

  • Zijn er oplaadpunten voor elektrische auto's?

    Jazeker. Direct na het inrijden zie je de plekken die alleen bestemd zijn voor elektrische/hybride auto's en waar oplaadpunten beschikbaar zijn. (let op: enkel voor elektrische auto's)

    Zeker weten dat je kunt laden? Zoek PaanZEE op de kaart van https://my.newmotion.com en zie of er een laadpunt vrij is. 

    Verder kun je in de Shell Recharge app kijken hoeveel het laden kost. 

    Ben je opgeladen? Gun iemand anders een recharge en move your car!

    * Storing? Bel New Motion: 31-880109500

  • Is er iemand op het parkeerterrein die mij een plaats toewijst?

    Nee, je mag zelf een mooi plekje uitkiezen, als het maar binnen de aangegeven vakken is.

  • Kan ik mijn abonnement aan iemand anders geven?

    Nee, een jaarabonnement is kenteken gebonden en kan niet doorgegeven worden aan derden.

  • Ik heb betaald. Mag ik nu op dezelfde dag uitrijden en opnieuw inrijden?

    Nee sorry. Je betaalt voor eenmalige toegang van het parkeerterrein. Je mag vervolgens de hele dag geparkeerd staan. Verlaat je het parkeerterrein en wil je later op de dag nogmaals parkeren, dan moet je opnieuw betalen. Just stay all day!
  • Ik wil een dagje naar het strand in Castricum aan Zee. Waar kan ik parkeren?

    PaanZEE biedt bezoekers van Castricum aan Zee een groot parkeerterrein, pal aan het strand.

    Adres:
    Zeeweg 8
    1901 NZ Castricum

    tel. 088 4800 200

  • Mag ik met de motor parkeren op de parkeerplaats?

    Nee, je mag niet met de motor op de parkeerplaats. Waar dan wel? Je kunt je motor bij de beneden fietsenstalling (gratis) parkeren.

  • Waarom kan ik niet meerdere kentekens registreren op 1 abonnement?

    Met ingang van ons nieuwe systeem (2018) kun je per abonnement 1 kenteken koppelen. Je kunt uiteraard wel meerdere abonnementen aanschaffen als je met meerdere kentekens wilt kunnen inrijden.

CONTACT: